Dette får du i Call of Duty: Infinite Warfare-betaen

Tekst: Eirik Hyldbakk Furu
Publisert 2016-10-06

Da Infinity Ward avslørte datoene for Call of Duty: Infinite Warfare-betaene kunne de
ikke avsløre hva vi får teste. Nå kan de derimot det.

Vi vil blant annet få prøve tre av spillets seks Combat Rigs:

Warfighter: Designet for spillere som liker seg på mellomdistanse. Med denne kan du støtte laget ditt med å hurtig eliminere fiender, spurte bort til oppdragene, og alltid være på offensiven.

• Payloads
Claw: et kraftig våpen som har en fin spredning av kuler som kan reflekteres rundt hjørner.

Combat Focus: gir deg dobbelt så mange poeng over et kort tidsrom.

Overdrive: gir deg en hurtighets-boost.

• Traits
Ping: drap og assists sender en ping som viser nærværende fiender.

Persistence: Scorestreak-telleren nullstilles ikke når du dør, men koster mer.

Resupply: Lethals og tacticals fylles opp igjen ved å gjennomsøke døde fiender.

MERC: denne truende drakten er ustyrt med payloads som er designet for å fjerne fiendtlige trusler hurtig og autoritært. Fokuset her er et godt forsvar og dekningsild.

• Payloads
Steel Dragon et Heavy beam-våpen som kan sikte seg inn på flere fiender samtidig.

Bull Charge: et sterkt våpenskjold som kan drepe fiender når du fosser fremover.

Reactive Armor: en elektromagnetisk rustning som beskytter mot fiendens angrep.
• Traits
Infusion: leger deg hurtig etter å ha tatt skade.

Man-At-Arms: tunge våpen vil ikke sinke deg, og du starter med mer ammunisjon.

Shock Wave: Slå ned i bakken eller på fiender med dette meget kraftige slaget.

Synaptic: en C6 Class fjernstyrt droid skapt for hurtighet og nærkamper.

• Payloads

Equalizer: to lyddempede mitraljøser under armene.

Rewind: spoler oss tilbake samtidig som den fyller opp helsen og ammunisjonen.

Reaper: forvandler oss til et firebeint og lynraskt drapsvåpen.

• Traits

Combat Burst: få en hurtighets-boost etter å ha drept noen.

Propulsion: en hoppe-booster som lades opp raskt, og gjør skade på fiender som befinner seg på bakken når den brukes.

Rushdown: lar oss rykke i hvilken som helst retning i en lynende fart.

Vi skal tilsynelatende også få prøve en rekke forskjellige kart under beta-helgene, men Infinity Ward ønsker kun å røpe tre av dem:

Frontier: er et hurtig, sirkulært kart med to hovedveier.
Her slåss vi i en liten seksjon av en gigantisk romstasjon som sirkler rundt Neptun. Mesteparten av kampene fokuseres ned en lang korridor i midten av kartet, hvor små sideveier gir rom for byr opp til trangere, mer intense skuddvekslinger.

Frost: er et ganske lineært kart med tre hovedveier som byr opp til kamper i normalt tempo. Denne forskningsstasjonen står oppe på en islagt høyde på Jupiter sin måne, Europa. Her finnes det en overflod av muligheter for vertikale skuddvekslinger, og hyppige møter langs den frosne slagmarken.

Throwback: er et ujevn kart med tre hovedveier som fokuserer på vanlige skuddvekslinger. Dette minnet om 1950-tallets 'Main Street USA' befinner seg inne i en gigantisk og roterende torus-formet romstasjon. En stor og sirkulær sti omringer området, mens området i midten gir rom for mange ulike fremgangsmåter. Samtidig gir et vindu på hver side av området gir et overblikk for skarpskyttere.

Vi vil også få spille en rekke ulike moduser i løpet av helgene. Team Deathmatch, Domination og Kill Confirmed kommer selvsagt til å være spillbare, men det kommer også en del nytt. Blant annet får vi mulighet til å teste Defender-modusen. Her må laget ditt fange en dronet, for så å beskytte den. Etter hvert som tiden går vil dere tjene poeng. Når dere har tjent maksimalt med poeng vil det komme en ny drone på kartet.

Det nye faksjonsystemet, Mission Teams, kan også prøves ut. Dette er Infinite Warfare sitt metaspill, hvor vi kan fullføre spesielle oppdrag vi får av oppdrag av den gruppen vi har meldt oss inn i. Ved å fullføre disse oppdragene vil vi kunne få unike belønninger, som for eksempel spesielle våpen og merker. Betaen vil la oss prøve to av de fire faksjonene. JTF Wolverines sitt motto er "First in the Fight," og dette lagets kommendør liker spillere med aggresive fremgangsmåter. Etter å ha kommet lengre ut i spillet kan vi velge bli med Orion Initiative i stedet. Disse har mottoet "Vigilance to Victory," og fokuserer på strategiske tilnærminger for å fullføre oppdragsbaserte moduser.

I tillegg vil vi få prøve flere ulike våpen, scorestreaks, lethals, tacticals, tiplassningsmuligheter, og en del overraskelser. Det virker altså som om vi får en god del å bryne oss på, i alle fall på papiret.

Hva gleder du deg til å få teste?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake