Ancel - Derfor har Beyond Good & Evil 2 tatt så lang tid

Tekst: Eirik Hyldbakk Furu
Publisert 2016-10-19

Etter flere år med rykter og venting kunne Ubisoft endelig bekreftet at Beyond Good & Evil 2 er under utvikling. For tre år siden kunne Michel Ancel, skaperen av det første spillet, fortelle oss at oppfølgeren hadde vært smertefull å utvikle for forrige generasjon. Nå forklarer han hvorfor de trenger den ekstra kraften.

Ancel brukte Instagram-kontoen sin for å forklare det hele:

"Spillet hadde mange spillbare prototyper. Alle videoene ble laget i selve spillet, men vi hadde for mange tekniske problemer. Vi ønsket utforsking av planeter, romreiser, byer...alt dette skulle også være en del av BGE 1 (Beyond Good & Evil). I stedet for å lage drømmespillet vårt, bestemte vi oss for å gå tilbake til 2D med å kose oss med Rayman. Deretter skulle vi komme tilbake for å utvikle Beyond Good & Evil 2. Det er fortsatt myyyyyye som må gjøres, men nå er teknologien klar og laget er fantastisk!"

De har i alle fall høye målsetninger for den etterlengtede oppfølgeren, så vi håper dagens konsoller faktisk er sterke nok til å oppnå drømmene til Ancel og co. Om ryktene om Nintendo NX-spesifikasjonene er sanne, kan vel dette også betraktes som en bekreftelse på at spillet IKKE kommer eksklusivt til NX?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake