Titanfall 2 er skal i likhet med mange andre spill utnytte den ekstra kraften i PS4 Pro. Spillet skal først og fremst satse på mer stabile 60 bilder i sekundet i forhold til Xbox One og PS4, men også flere detaljer i miljøene takket være bedre teksturer. Vi blir også lovet høyere oppløsning, men det er ikke snakk om 2160p.
Sjefsprodusent hos Respawn, Drew MacCoy, gir oss en grunn til hvorfor spillet ikke vil ha ekte 4K (som det ofte kalles):
"It's not native 4K and I would be surprised if anyone saw native 4K with AAA level games any time soon," "It just takes so much processing power. It's unbelievable amounts of just GPU grunt to do that"
Faktisk tviler han på at noen storspill vil ha oppløsningen 2160p på PS4 Pro, i hvert fall i nær fremtid. Han forteller også at oppløsningen må skaleres ned for at spillet skal kunne kjøre i stabile 60 bilder i sekundet. Konsollversjonen av Titanfall 2 har allerede såkalt tilpasset oppløsning, altså at oppløsningen synker når det trengs for å holde bildeflyten høy.