Call of Duty: Infinite Warfare har nå hatt to helger med betatester for flerspillerdelen, og Infinity Ward har gått gjennom alle tilbakemeldingene de har fått. Nå har de offentliggjort en lang liste over endringer de har gjort og vil gjøre som følge av dette. Det er hyggelig å se at de har fikset noen av tingene vi ikke likte da vi prøvd den. Adjø, quick scoping!
Våpen
• Hagler
- Skaden man gjør med hagler vil nå ikke variere så mye.
- De vil nå gjøre større skade på avstand.
- Det er nå mulig å drepe noen med ett skudd på litt større avstand.
- Både Reaver og Banshee har nå en litt større bonus på "1 trigger pull kill"-avstanden.
• Skarpskyttere
- Kulespredningen når man skyter fra hoften blir ikke lenger mindre når spillerene titter gjennom siktet (ADS). Det er kun når siktet når øyet at kulespredning blir null.
- Aim assist for KBS Longbow og de andre bolt action-riflene har blitt redusert . Du vil uansett sikte like sakte når du ser gjennom kikkerten for å bedre presisjonen.
- Skarpskyttervåpen har nå kun Aim Assist når kikkertsiktet har kommet helt fram til spillerens øye. Wohoooooo!
- Den generelle svaien når man ADS med ELO og Scout-sikter har blitt forsterket, samtidig som spillerens syn vil gynge når man beveger seg. Siden disse siktene ikke er forstørret så mye vil ikke disse effektene ha så store konsekvenser som med andre sikter. Dette gjøres for å fokusere mer på stasjonær sikting og skyting når man bruker slike sikter.
- Tracking Chip-siktet ser nå bedre ut.
- Har redusert effekten av Quickdraw-modifikasjonen på skarpskytterrifler.
- Man vil nå rykke til kraftigere når man blir skutt.
• Granatkastere
- Howitzer-granatkasteren kan nå skytes når man har den ved hoften.
• SMG-er
- Mange syntes at den episke varianten av RPR Evo epic (Ripper) var alt for bra så Infinity Ward har nå gjort det slik at rekylen blir høyere dessto høyere skuddfrekvensen blir.
Perks og Rig Traits
• Marksman: Fikset en bug hvor den i tillegg til å redusere rykningen reduserte rekylen. Dette kun i tillegg kombineres med Gun Perks og Foregrip-modifikasjonen for ekstra effekt. Denne bonusen er nå fjernet.
• Momentum: Fikset en feil som gjorde at farten ikke ble opprettholdt.
• Marked Target: Den midlertidige røde markeringen av fiender er nå tonet ned.
Regenerende helse og spawning
• Man leges nå raskere.
• Infusion-bonusen er redusert.
• De vil fortsette å se på spawnepunktene etter lansering, men har allerede fikset en del.
Økonomi
• Man får nå mer Salvage for Mission Teams-oppdrag
• Endret verdiene av ting i supply drops.
• Nå større sjanse for å få nøkler i rundebaserte moduser.
Scorestreaks
• AP-3X
- Bedre helse, skade, og treffsikkerhet på kort avstand.
• RC-8
- Bedre helse og treffsikkerhet, litt raskere skuddfrekvens, og litt mer splash-skade.
• T.H.O.R
- Sporingsraketter er nå raskere.
- Økt skade på både vanlige og sporingsraketter.
• Bombardment
- Litt lavere tid til det første angrepet, og tiden mellom de påfølgende angrepene.
- Oppdatert skadeprogresjonen slik at det blir en jevnere gradering fra midten og utover.
Rig-er
- Raffinert payload-balansering.
- Gameplayet er nå mer balansert mellom de ulike Rig-ene.
Moduser
• Defender: Poengene du får per sekund for å bære dronen har nå økt fra 5 til 10. Scorestreak-bonusen endres ikke.
• Gun Game: Inneholder nå alle klassiske våpen. I fremtidige oppdateringer vil våpen med alternative funksjoner beholde de samme egenskapene når man spawner.
• Domination: Når du trår utenfor et flagg vil fremgangsmåleren starte å synke. Denne nedgangen er nå halvert. Dermed kan man gå vekk fra et flagg for å forsvare det uten å miste for mye fremgang.
De har også forbedret matchmakingen generelt, og lover at vi nå vil finne kamper raskere, samt ha større sjanse for å finne spillere på samme nivå. Samtidig er de klare over at enkelte ikke var særlig fornøyd med "time to kill"-aspektet av spillet, men sier at de ikke fokuserer spesifikt på dette. Håpet er at endringene de allerede har gjort vil forbedre dette uten å måtte gjøre noe mer spesifikt. mentioned above will resolve this problem. De vil dog fortsette å holde et øye med dette, og er klare over at de nok må endre flere ting i fremtiden.
Hvordan likte du betaene, og hva tenker du om endringene?