Var ikke mulig å flytte Titanfall 2-lanseringen

Tekst: Tor Erik Dahl
Publisert 2016-11-02

Til tross for at Titanfall 2 ble sluppet til Playstation 4 i tillegg til PC og Xbox One, har det likevel solgt dårlig ved lansering. Faktisk var salget i Storbritannia kun en fjerdedel av hva forgjengeren klarte, og da på kun PC og Xbox One.

Det hjalp altså ikke at Respawn lagde en glimrende oppfølger, for spillet havnet i samme lanseringsvindu som Battlefield 1 og Call of Duty: Infinite Warfare. Mange lurer naturlig nok på hvorfor lanseringen ikke ble flyttet, og produsent Drew McCoy sier til Playstation Lifestyle at det ikke lot seg gjøre:

"I actually don't know where the decision came from. I just know it was locked in a long time ago and there was no changing it.

At the end of the day, we're releasing a game that we're happy with, and we enjoy playing, that we're proud of. As long as we're doing that, I think we're gonna find an audience. It doesn't really matter when it comes out. A good game gets noticed."

Det var altså en avgjørelse som ble tatt av noen et eller annet sted, og avgjørelsen var ikke til å endre. Hva tror du har skjedd?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake