Mer om flerspilleren i Mass Effect: Andromeda

Tekst: Tor Erik Dahl
Publisert 2017-01-10

Bioware-produsent Mike Gamble hadde nylig en samtale med Kotaku angående flerspilleren til Mass Effect: Andromeda, og han kunne avsløre litt mer av hva spillerne kan forvente fra det etterlengtede actionrollespillet. Her snakker han litt om hvordan flerspilleren fungerer, samt introduserer oss for det han kaller et Strike Team-system:

"There's a system that we use called the Strike Team system, and fundamentally it allows you to go between singleplayer and multiplayer within the game, and it's packaged around a meta-story of what's going on in Helios."

Han forklarer også at overgangen mellom enspiller og flerspiller ikke blir helt sømløs, men du vil ikke bli nødt til å starte på nytt i en ny modus:

"I can tell you that there's a loading screen - it's not entirely seamless - but it won't require you to stop your game and restart in a different mode. Because narratively it's all connected, it makes a lot of sense."

Historien i de to modusen henger som han sier sammen, men du er slik vi tolker det ikke nødt til å spille flerspilleren for å gå videre i hovedhistorien.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake