Pokémon Go skulle få en veldig god avslutning på fjoråret når det kom til kjøp innad i spillet, i hvert fall hvis tallene til Sensor Tower stemmer.
Ifølge deres data hadde spillet 31. desember den beste salgsdagen siden 18. juli, og det er imponerende med tanke på at spillet var som mest populært på sommeren. Den siste dagen i året ble det brukt 42 millioner kroner (4,9 millioner dollar), og uken endte på omtrent 190 millioner kroner (22,1 millioner dollar. Dette sørget for at spillet hadde sin mest innbringende uke i USA siden lanseringen 7. juli.
Sensor Tower avslører også at Pokémon Go gjenerobret tronen på listen over nedlastede apper i USA, og ble dermed den mest populære appen (målt i nedlastinger) i løpet av året. Litt av en bragd for Niantic Labs og The Pokémon Company.
Merk at tallene kun gjelder det amerikanske markedet, så totalen for siste uke og dag i 2016 er etter all sannsynlighet mye høyere.
Nintendo har imidlertid ikke vært like heldige med deres eget spill, Super Mario Run, ettersom Marios debut på mobil forsvant ut av topp 20-listen over inntektsbringende spill før nyttår.