Lego er verdens sterkeste merkevare

Tekst: Eirik Hyldbakk Furu
Publisert 2017-02-03

Hvert år rangerer Brand Finance Global 500 verdens selskaper innen ulike kategorier. Enkelte av vinnerne er ganske åpenbare for folk flest. For eksempel er verdens mest verdifulle selskaper Google, Apple, og Amazon. Det som kanskje er litt mer interessant er hvem de betrakter som mest innflytelsesrike. Her kom nemlig en merkevare vi alle har et forhold til på toppen av listen, Lego. På andreplass finner vi Google, og på tredje Nike.

David Haigh, grunnleggeren av Brand Finance, tror at grunnen til at det danske selskapet er mer populært enn de amerikanske gigantene til dels er at folk får et stadig verre syn på Amerika generelt, mye på grunn av fokus på Donal Trump. Har slike ting noe å si for ditt syn på ulike selskap, eller er det jobben selskapene selv gjør som påvirker din mening?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake