Todd Howard er kjent som en av verdens beste spillskapere. Dette skyldes i stor grad at han betraktes som hovedmannen bak de nyeste Fallout- og The Elder Scrolls-spillene. Når man nevner disse to spilleseriene vil nok de aller fleste ikke bare ha positive ting å si, for begge sliter de med noen av de samme problemene. Nå kan Howard fortelle at de særlig jobber med å forbedre et av dem.
I et intervju med Polygon kan han nemlig fortelle at han synes spillindustrien strever med at ting man gjør i spill føles for "gamey", noe som ødelegger mye av innlevelsen. Han synes nemlig at vi har en lang vei å gå når det kommer til hvordan figurer oppfører seg og reagerer på det du gjør. Dette er derfor noe de jobber med å gjøre mye bedre i sine kommende spill.
Personlig er jeg enig i at de fleste spill ikke akkurat er perfekte på det området enda, så det skal bli interessant å se om Howard og gjengen kan endre på dette mens de fortsatt bruker den aldrende Creation Engine. Jeg liker i alle fall tanken på et The Elder Scrolls VI hvor figurene virkelig føles levende.
Er du enig med Howard? Er dette et av de største ankepunktene i spill?