Interessante detaljer fra Overwatchs Uprising-event

Tekst: Eirik Hyldbakk Furu
Publisert 2017-05-11

Noen ganger ønsker utviklere og utgivere å dele litt statistikk fra spillene sine med oss, og nå er det Blizzard som kan fortelle litt om hvordan Overwatch sin Uprising-event endte opp.

For det første ble det spilt over 145,5 millioner Uprising-kamper. Det viser seg at en god del av disse endte opp med tap for oss mennesker. Vi vant nemlig bare omtrent 67,2 millioner av disse, mens robotene vant 78,2 millioner av dem. De høyeste vanskelighetsgradene skal ta på seg en god del av skylden for dette. For selv om vi vant 75 prosent av kampene på den letteste vanskelighetsgraden, vant vi bare 3 og 0,6 prosent på de to høyeste vanskelighetsgradene. De gangene du vant var sjansen stor for at det var en Lucio på laget ditt, for om man slår sammen alle vanskelighetsgradene vant brasilianeren 61 prosent av kampene sine. På den høyeste var det visst greit å ha Zenyatta på laget siden han vant 2,3 prosent av kampene på det nivået. Vi får bare trøste oss med at vi i alle fall ødela over 8,5 millioner omnics.

Med såpass høye tall kommer det kanskje ikke som en overraskelse at vi fikk en god del loot-bokser også. Faktisk ble det delt ut over 815,5 millioner loot-bokser i løpet av eventen.

Oversikten de har offentliggjort viser også gjennomsnittstidene vi brukte på å fullføre ulike vanskelighetsgrader, hva det høyest antall ødeleggelser var på hver plattform, og mer.

Hvilken av statistikkene var du mest behjelpelig med?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake