Velg menysystem i PlayerUnknown's Battlegrounds

Tekst: Eirik Hyldbakk Furu
Publisert 2017-07-17

Brendan Greene og Bluehole Studio har vært travelt opptatt med å forbedre en rekke ting i PlayerUnknown's Battlegrounds siden spillet ble sluppet til early access, og nå har turen kommet til et ganske omdiskutert tema: menysystemet.

I en melding på Steam skriver Greene at han ønsker tilbakemeldinger på hvordan vi ønsker at menysystemet skal fungere i det ekstremt populære spillet. Han spesifiserer at dette ikke er en avstemning hvor menysystemet som vinner blir implementert, men at de bare ønsker en indikasjon på spillerne ønsker. Valgene vi kan stemme på er:

A. Spillerne vil kunne se hvor mye mat og granater de har uten å åpne opp menyen.

• Som et konkurransepreget skytespill må spillerne ha all informasjonen de trenger for å raskt kunne ta viktige, taktiske avgjørelser.
• Å åpne menyene vil redusere spillernes årvåkenhet i stor grad, og hindrer dem fra å konsentrere seg om farene.
• Med dette valget vil spillere på lavere nivå få mulighet til å yte bedre, samtidig som det er lettere å få oversikt for helt nye spillere.


B. Akkurat slik det er nå. Spillerne må enten åpne menyene oftere eller huske hva de har.

• Som et realistisk battle royale-spill vil for mye informasjon kunne ødelegge for innlevelsen.
• Å forstå risikoen med å sjekke utstyret sitt i ulike situasjoner er en del av opplevelsen i battle royale.
• Egenskapen å kunne ta raske avgjørelser basert på spillerens oversikt av sin egen status uten å bruke menyene er en av de viktiste aspektene i battle royale.
• En slags gjentakelse: Greene skriver at et minimalistisk menysystem forbedrer innlevelsen, som igjen skaper mer intense og underholdende øyeblikk.

Du kan stemme her. Hvilket alternativ liker du best?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake