Noe av det som har skapt mest negativ debatt rundt Destiny 2 etter lanseringen har vært at man nå vil miste shadere etter bruk. I originalen kunne man bruke en shader så mange ganger man ville, men nå vil man miste den gamle om man bytter. Nå har sjefen selv, Luke Smith, gitt sitt svar på kritikken.
Han skriver følgende på Twitter:
"Shaders kan skaffes gjennom gameplay: leveling, kister, engramer, forhandlere. Vi forventer at du overåses av shadere mens du fortsetter å spille. Shadere vil komme ofte når du når level 20 med belønninger fra forhandlere, "destination play", og "endgame"-aktiviteter. Shadere er nå kontinuerlig en belønning for å spille. Tilpassningene vil inspirere gameplay. Hver planet har unike rustning- og shader-belønninger. I Destiny 2 ønsker vi at du skal kunne si: jeg vil prøve Raidet, Trials, eller dra tilbake til Titan for å få mer av shaderne der"."
Nå er vel ikke dette svaret de fleste av kritikerne ønsket seg, men der har dere i alle fall tankegangen til utviklerne.
Hva synes du om det nye systemet?