PlayerUnknown's Battlegrounds-skaperen vil ikke vinne "Årets spill"

Brendan Greene synes ikke det ville vært rettferdig.
Tekst: Eirik Hyldbakk Furu
Publisert 2017-10-31

I går hadde jeg gleden av å snakke med PlayerUnknown's Battlegrounds-skaperen Brendan Greene og produsenten Chang Han Kim om det utrolig populære spillet. Den siste tiden har praten om "Årets spill"-kåringer begynt å dukke opp, og i den sammenheng har det vært diskutert om early access-spillet fortjener eller i det hele tatt kan vinne. Jeg bestemte meg derfor for å spørre hva utviklerne selv mente, og fikk da et meget beskjedent svar fra dem.

Greene hadde følgende å si:

"Personlig synes jeg ikke vi fortjener å vinne en slik pris. Se bare på hvilke utrolige spill vi har fått i år. Horizon: Zero Dawn og The Legend of Zelda: Breath of the Wild er bare to av de fantastiske spillene som har satt en ny standard for bransjen. Disse utviklerne har jobbet i flere år for å skape disse banebrytende spillene. Vi har ikke engang kommet ut av early accesss enda, så jeg ville fått ekstremt dårlig samvittighet om vi vant. Ikke misforstå, jeg ville gjerne mottat prisen, men virkelig følt synd på Guerrilla og Nintendo."

Kim sa seg enig med Greene, og mente samtidig at en slik pris nok ikke ville reflektert kvaliteten på spillet, men mer hvilken utrolig jobb Greene og Bluehole har gjort med å utvikle det disse månedene etter early access-lanseringen.

Hva synes du? Bør PUBG kunne vinne årets spill?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake