Sony: "Noen ganger annonserer vi spill litt for tidlig..."

Tekst: Suzanne Berget
Publisert 2017-11-28

Det har nesten blitt en industristandard at Sony har bedre pressekonferanser på E3 enn Microsoft. I hvert fall helt siden de rotet det til på E3 i 2006 da de offentliggjorde PS3. Men i år var ikke Sony helt i toppform, og mange mener at Microsoft hadde mye mer å by på.

Heldigvis for Sony, og oss, kom de sterkt tilbake på Paris Games Week, hvor de viste frem det nydelige Ghost of Tsushima fra Sucker Punch, i tillegg til en del andre ting. Det virker som dette var planen til Sony helt fra begynnelsen av, og det er mulig at vi ikke kommer til å høre om spill like lang tid i forveien som vi er vant til i fremtiden.

Playstation Worldwide Studios SVP Michael Denny forklarer hvorfor til Games Industry:

"I think we're learning and a lot of publishers are learning ... there is a right time to announce games.

In the past, I think it's fair to say sometimes we announced games too early. And this is such a great project for Sucker Punch. It's a game they've always really wanted to make themselves. And I think it's the right time to announce that, and they've been working on that game for a long time now. There is great [playable version of the game] already. So we're just excited to let everybody know about it."

Ghost of Tsushima har ennå ikke noe slippdato, men dette betyr kanskje at det kommer ut tidligere enn folk forventer.


Hva tror du om at Sony holder kortene tettere til brystet enn vanlig? Vil du vite om spill i god tid i forveien, eller er det bedre at de kunngjøres nærmere slippdato så ventetiden ikke blir så lang?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake