Da Sony offentliggjorde PlayStation 4 Pro sa de at få multiplayerspill ville ha bedre bildeoppdatering på den sterkeste konsollen siden de ikke ville gi Pro-spillere en fordel i forhold til de som brukte de svakere utgavene. Etter hvert viste har det vist seg at flere spill faktisk gir den ekstra fordelen, og foreløpig virker det som om Microsoft har tenkt å gjøre det samme med et av sine mest etterlengtede spill.
I et intervju med Games TM, via WCCFTech, forteller nemlig Brendan Greene at Xbox One X-utgaven av PlayerUnknown's Battlegrounds vil kjøre i 60 fps, mens de fortsatter er usikre på Xbox One- og Xbox One S-utgavene:
"Det vil helt klart være 60 fps på Xbox One X. Xbox One-utgaven er vi ikke sikre på. Vi må kanskje begrense den til 30 fps, men sist gang jeg så den kjørte spillet mellom 30 og 40. Vi jobber stadig med å forbedre dette, så målet er å klare 60. Derfor slipper vi det som Game Preview først. Noe av det beste med konsoller er at de har en bestemt maskinvare, så vi kan gjøre noe spesifikke endringer for de systemene. Jeg har stor tro på at vi vil klare det."
Samtidig prøver han å berolige dere som frykter at spillet blir urettferdig om bildeoppdateringen blir ulik på de ulike konsollene:
"Det beste med Battlegrounds i dette tilfelle, i motsetning til de raskere skytespillene, er at bildeoppdateringen ikke er så viktig. Ja, den er litt viktig, men ikke i like stor grad som i refleksbaserte skytespill."
Tror du en eventuel forskjell vil ha noe å si for deg?