Hearthstones Dungeon Run hadde opprinnelig achievements

Men de ble fjernet fordi gjorde modusen kjedeligere.
Tekst: Suzanne Berget
Publisert 2017-12-05

Hearthstones Kobolds & Catacombs -utvidelsen kommer på torsdag og inneholder over 130 nye kort, inkludert nye legendariske våpen for hver klasse. Men det mest interessante med den nye utvidelsen er Dungeon Run, en enspillermodus som etterligner gode gamle dungeon crawls, med forskjellige typer fiender og skjulte skatter.

Vi intervjuet 'senior game designer' Peter Whalen forrige uke, som fortalte oss at modusen hadde achievements da den var under utvikling.

"The Dungeon Runs had achievements for a while that were just special for that," sa Whalen.
"Like 'Summon 30 or 50 Silver Hand Recruits' in a particular run. It actually made them less fun, because instead of just trying to win, you were trying to do these weird things but you didn't have total control over what your deck was."

Han forklarte at det sluttet å handle om å bygge den beste stokken, og mer om å velge de belønningene som kunne hjelpe deg med å få achievementene, og et resultat av det var at kortstokken din ble mye dårligere.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake