Shadow of the Colossus-remaken ligger tett opptil originalen

Bluepoint Games bekrefter dette i et intervju.
Tekst: Suzanne Berget
Publisert 2017-12-20

Remaken av Shadow of the Colossus er klar for å slippes til PlayStation 4 neste februar.
Det er Bluepoint Games som har flere vellykkede PS4-ports under beltet som står for selve tilpasningen av spillet, og i et nylig intervju med Game Informer kunne de fortelle at arbeidet deres på remaken i stor grad baseres på originalspillet som ble sluppet til PlayStation 2 i 2005.

Produsenten Randall Lowe forklarte: "Their [Team Ico's] design sensibilities were amazing. The use of coloring areas, the use of fog, the way they conveyed emotion without driving it through dialogue, they're masters of it. Maintaining that is really hard. It is a lot of conscious work to make sure that just by beatifying something, just by brining it up to what people expect modern games to look like, you don't break them. I think that's the most time we spend internally." "

'Technical director' Peter Dalton stakk så inn i intervjuet og bekreftet at Shadow of the Colossus kommer til å følge mye av originalkoden: "It's a balancing act of which systems do we keep from the original game and which systems do we replace. When it comes to rendering systems those are completely Bluepoint customized technology pieces. When it comes to animations, there are whole new animation systems underneath the hood, but at the game level it's still the original game code that's running."

Shadow of the Colossus kommer eksklusivt til PS4 den 7. februar.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake