Så er altså Sea of Thieves sluppet ut i det fri, og foreløpig virker det som om en stor del av spillerne har det utrolig gøy som pirater på det åpne hav. Å leke pirat er jo tross alt en fantasi flere av oss har hatt som barn eller etter å ha sett Pirates of the Caribbean. Derfor er det ikke så rart at Rare valgte akkurat denne settingen for et av de mest ambisiøse spillene sine. Men ting kunne fort vært ganske annerledes.
I et intervju på Ryan McCaffrey sin IGN Unfiltered-podcast kunne nemlig Rare-sjefen Craig Duncan fortelle at studioet luftet flere ideer om hva spillet ville fokusere på:
"Vi hadde alle disse ulike temaene. Vampyrer, dinosaurer, hva du enn kan tenke deg. Bare se for deg alt, for på det tidspunktet tenkte vi bredt. Slik er brainstorming".
Både vampyrer og dinosaurer har jo vært ganske vanlige å se i videospill gjennom årene, så nysgjerrigheten min krever at jeg spør: hvilke vesener eller ord vekker interessen din med en gang du hører om et spill?