Sea of Thieves fikser spawne-irritasjoner

Tekst: Eirik Hyldbakk Furu
Publisert 2018-04-04

Noe av det jeg synes har vært mest plagsomt i Sea of Thieves er hvordan man alltid spawner ganske nærme andre spillere om skipet ens har sunket til bunns. Dette kan blant annet føre til mye frustrasjon om man da stadig må kjmpe mot de samme "moroklumpene" om og om igjen siden de nekter å gi opp jakten på skattene eller livene våre. Nå skal Rare ha fikset litt på dette.

Dagens Sea of Thieves-oppdatering gjør nemlig slik at skip som senkes av andre spillere vil gjenoppstå lengre unna en før. Nå vil i alle fall skipet komme tilbake på et plass som er langt nok unna til at mannskapet ikke kan se fiendeskipet lenger. Slik håper utviklerne å forhindre såkalt "griefing" og at folk står på stedet hvil i kamper om fort-skatter.

Samtidig vil man ikke få opp valget om å teleporteres tilbake til skipet sitt om man oppsøker en havmann med en skatt i hendene lenger. Dette har de gjort for å gjøre det tydeligere at man ikke kan ta med seg skatter når man teleporteres.

På toppen av det hele har de fikset flere tekniske svakheter og problemer som du kan lese mer detaljert informasjon om her.

Har du vært plaget av skipspawningen?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake