Regissøren til God of War, Cory Barlog, har snakket på et panel på Devcom i Köln om utviklingen av det populære PS4-spillet.
På panelet snakket han om hvordan den norrøne settingen bare var én av flere mulige. De vurderte blant annet egyptisk, inka- og hindumytologi, og på et tidspunkt var det 50-50 mellom egyptisk og norrøn mytologi, ifølge PlayUnexplored. Barlog hadde den avgjørende stemmen, og sørget for at det ble den settingen vi alle falt hodestups for, da spillet endelig kom ut.
På panelet snakket han også om tvilen som har preget utviklingen, hvordan spilltestere forlot rommet i raseri over hvordan Barlog og gjengen hadde 'ødelagt' Kratos, hvordan kampsystemet ble mottatt, og hvordan Shuhei Yoshida hadde reagert da han fikk prøve spillet for første gang.
"He kinda just shook his head and walked out the door," sa Barlog, ifølge GamesIndustry. "He never told me how he felt. In fact, he only told one of my friends, who he saw at a party. He [Yoshida] said, 'Oh, you're working on God of War? I just gotta say, I played the game the other day. I was horrified.'
Tror du God of War hadde blitt like bra hvis det hadde foregått i Egypt eller India?