PUBG får nytt belønningssystem

Tekst: Eirik Hyldbakk Furu
Publisert 2018-09-05

Slik PlayerUnknown's Battlegrounds fungerer nå kan man kjøpe en pakke med en tilfeldig gjenstand i for såkalte Battle Points man får ved å drepe mange i spillet, overleve lengst mulig eller kjøpe for ekte penger. Mange har kritisert systemet for å være svært lite givende i lang tid, og nå kan PUBG Corp. kanskje ha funnet løsningen.

Den kommende 2.1-oppdateringen for PC, som blant annet inkluderer den nye treningsmodusen, vil også gi oss et nytt belønningssystem kalt Supply. Systemet høres ut som noe CoD: Modern Warfare-spillere og lignende vil kjenne igjen ved at det enkelt og greit handler om å passere bestemte milepæler. Enkelte eksempler på dette er for eksempel å gjøre et bestemt antall skade, overleve i femten minutter, drep fem personer med en hagle osv. Hver av disse utfordringene vil belønne deg med Survival-poeng, og når du har fylt opp måleren vil du belønnes med en ny gjenstand.

Nå skal det sies at systemet ikke er like givende som det kanskje høres ut på testserverne for øyeblikket. Det viser seg nemlig at det ikke bare er utfordringene som endres etter en uke, men belønningene du har fått forsvinner også. De eneste gjenstandene man får beholde er dem man får hver tiende gang. Forhåpentligvis endres dette før systemet slippes for fullt, for det har uten tvil potensiale for å gjøre meg mer interessert om belønningene er permanente.

Hva tenker du?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake