Mer enn fem år etter at Shadow of the Eternals mislyktes på Kickstarter, er Denis Dyack tilbake i spillbransjen med et nytt prosjekt. Apocalypse utvikler actionrollespillet Deadhaus Sonata, og det virker som Dyack holder godt fast på de gamle ideene sine: Free-to-Play, konstante oppdateringer, først på PC og så andre plattformer, spill som tjeneste, mikrotransaksjoner...
"Deadhaus Sonata is a cooperative multiplayer, free-to-play RPG where you are an unstoppable force of the dead", fortalte han til IGN. "There are Lovecraftian overtones from Eternal Darkness: Sanity's Requiem, the gothic role-playing elements of Blood Omen: Legacy of Kain, where you are undead, and finally, some the action RPG elements of Too Human."
Apocalypse bruker Amazon sin Lumberyard-motor. Det er en gratis, cross-plattform motor basert på Crytek sin Cryengine, den samme som Dyack og gjengen brukte for å lage Shadow of the Eternals. "Deadhaus Sonata is going back my roots as we explore some Gothic/Lovecraftian landscapes, while at the same time developing some very aggressive approaches to content, technology, and online gameplay that take advantage of the new gaming environment that we believe gamers will really like", sa han.
Synes du det høres interessant ut?