Notatene til Unreal Engine 4.22 ble nylig publisert, og det virker som Nvidia sin RTX-serie med grafikkort går en lys tid i møte. Her er en oversikt over hvilke funksjoner som støttes:
Real-Time Ray Tracing and Path Tracing (Early Access)
Added ray tracing low level support.
Implemented a low level layer on top of UE DirectX 12 that provides support for DXR and allows creating and using ray tracing shaders (ray generation shaders, hit shaders, etc) to add ray tracing effects.
Added high-level ray tracing features
Rect area lights
Soft shadows
Reflections
Reflected shadows
Ambient occlusion
RTGI (ray traced global illumination)
Translucency
Clearcoat
IBL
Sky
Geometry types
-Triangle meshes
Static
Skeletal (Morph targets & Skin cache)
Niagara particles support
Texture LOD
Denoiser
Shadows, Reflections, AO
Path Tracert
Unbiased, full GI path tracer for making ground truth reference renders inside UE4.
Dette, i tillegg til forbedret DLSS, indikerer forhåpentligvis at 2019 kommer til å ha flere enn to spill som faktisk støtter Ray Tracing.