Ubisoft: "Live Service-spill handler ikke kun om penger"

Tekst: Silje Marie Ruud Slette
Publisert 2019-04-12

Nesten alle de store utgiverne har virkelig omfavnet Live Service-modellen de siste par årene, og Ubisoft har overgått til en modell hvor samtlige av deres titler har en Live-Service-dimensjon, faktisk viste de en firmapresentasjon for noen år siden hvor de satt den tradisjonelle utgivelsen av spill i "Past"-kolonnen.

Grunnen later til å være relativt klar - de utgir færre spill, men tjener mer penger på monetarisering. Spør man dog Ubisoft-sjefen Yves Guillemot, så er det mer i det enn det. I et intervju med IGN Unfiltered sier han følgende:

"Because we put a lot of time and effort into creating universes, cities, and worlds, what we try to do is give possibilities to stay there for a long time, with lots of different gameplay and the possibility to be with your friends. Why do you want to redo everything each year if you can improve and increase the experience in one game? It's easier for us to improve and increase the number of possibilities that the game can bring rather than starting from scratch."

Synes du dette er en god forklaring?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake