Ubisoft-sjefen forklarer hvorfor vi ikke har sett mer til UbiArt-grafikkmotoren

Tekst: Silje Marie Ruud Slette
Publisert 2019-04-12

På et tidspunkt ble UbiArt-grafikkmotoren brukt til flere spill, som blant annet Rayman Origins og Rayman Legends, men flere mindre team fikk også bruke den, som resulterte i Child of Light og Valiant Hearts: The Great War.

Men så forsvant den fullstendig, og det later til at det skyldes at den rett og slett var vanskelig å bruke. Det sier Ubisoft-sjefen Yves Guillemot i hvert fall i et intervju med IGN Unfiltered.

Guillemot sa blant annet at på et tidspunkt ville de gi grafikkmotoren til alle i Ubisoft, men det gikk naturligvis ikke, da det viste seg at verktøyene var overraskende vanskelige å bruke i praksis.

Han slår dog fast på at grafikkmotoren ikke er skrotet, og at den kan ha en fremtid hos Ubisoft, men han ønsket ikke å kommentere på om de har noen prosjekter på gang med den.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake