Dying Light 2-utvikler: "Fotorealisme er vår topprioritet"

Tekst: Silje Marie Ruud Slette
Publisert 2019-05-27

Dying Light 2 er under intens utvikling, og selv om vi ikke har hørt mye om spillet siden E3, så ser det ut til at Techland endelig er klare for å vise oss mer på årets messe, som bare er om et par uker.

Det ser ut til at det har vært viktig for utvikleren å skape en narrativt dynamisk verden, hvor selv de minste valgene kan endre historien, karakterene og omgivelsene. Dog kommer det også frem at grafisk realisme, og fotorealisme er i fokus.

I et intervju med WCCFTech forteller CTO Pawel Rohleder at fotorealisme Techlands prioritet, og at de jobber for å nå dette med deres nye grafikkmotor, C Engine.

"It's the C Engine now, so we rebranded. We've been developing the engine for 19 years, and it's the next evolution. This is the biggest evolution from Dying Light, right? So we introduced streaming, for example, which enables us to create really huge and detailed worlds, and render a very detailed environment around the player. This is something that we're fighting for, photorealism and high technical quality. This is our top priority right now."

Gleder du deg til Dying Light 2?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake