Gearbox-studio påstår at Borderlands 3 utvikles uten crunch

Tekst: Silje Marie Ruud Slette
Publisert 2019-06-07

Det har vært mye fokus på crunch i spillbransjen i løpet av det siste året, da det kom frem at overarbeid uten videre kompensasjon fortsatt er kutyme hos mange større spillstudioer. Dog mener Gearbox Quebec at Borderlands 3 faktisk utvikles helt uten slike praksiser.

I et intervju med franske Pese sur Start (som er oversatt av Reddit-brukeren Shwaa4lyfe) sier Gearbox Quebec-lederne Sébastien Caisse og Pierre-André Déry, at studioet ikke benytter crunch overhodet. Nedenfor finner du Reddit-brukerens oppsummering, samt et direkte sitat:

"Another point of pride for the Gearbox Studio Québec's management is to deliver a AAA game without imposing a "crunch" (or intensive work schedule) on their employees." They also go on to say that they are deeply against the industry standard of crunch time and overtime, and that they work differently than other studios and value the "quality of life" of their employees."

Vi vet ikke om Gearbox i Texas benytter denne praksisen, men man kan forestille seg at dette gjelder for samtlige Gearbox-studioer.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake