Gears 5 dropper Season Pass og Gear Packs til fordel for valuta

Tekst: Silje Marie Ruud Slette
Publisert 2019-06-25

Det er ikke lenger nok å selge et spill til en forbruker én gang - spill vil nå fortsette med å tjene penger etter det er blitt solgt, og det finnes nå en rekke metoder for å kunne trekke mer penger ut av forbrukerne. Med Gears 5 prøver utvikleren The Coalition seg med en annen strategi.

På deres nettside kommer det frem at det kommende Gears 5 vil droppe Season Pass og Gear Packs. Det betyr først og fremst at innhold som tilføyes til multiplayer etter utgivelsen er gratis, og det betyr også at de pakkene man kunne kjøpe som inneholdt tilfeldige belønninger (Loot Boxes) nå er vekk.

I stedet introduserer de en valuta ved navn Iron, en strategi man mest ser i mobilspill, men som har blitt brukt i større spill også.

Med denne kan du, som i for eksempel Fortnite, enten kjøpe kosmetiske endringer og tilføyelser, eller kjøpe adgang til "Tour of Duty"-systemet, hvor du gir Iron for å få adgang til en rekke spesielle utfordringer med tilhørende belønninger. Akkurat som et Battle Pass.

"In Gears 5, our goal is to create a player-first experience when it comes to in-game content, and it starts with this: No Season Pass, No Gear Packs, DLC Maps are free for matchmaking and Private Play, Exclusive earnable content in the all-new Tour of Duty system, All store purchases are direct, no RNG so you always know what you will get"

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake