Forbrukernes kamp mot Loot Boxes har vært ganske lang, og naturligvis har utgivere ønsket å holde fast på strategien, da den har vist seg å være meget innbringende. Dog slo Sony, Microsoft og Nintendo, i samarbeid med ESA, nylig fast at de vil kreve at utgiverne gir mer informasjon om Loot Boxes i de spillene som selges på hver av de tre plattformene, deriblant de spesifikke oddsene for å få bestemte belønninger fra dem.
Det er dog ikke bare de tre konsollprodusentene som ønsker å endre bransjen, men også Epic Games.
I en melding til GamesIndustry bekrefter Epic Games at de fremover vil vise forbrukeren presis hvordan oddsene ser ut i Loot Boxes i deres spill.
"Going forward, we're committed to the same transparency for player purchases in all Epic Games titles."
Epic har naturligvis allerede offentliggjort odds i Fortnites mindre populære kooperative del, og de slutter seg til blant annet EA, Activision, Bandai Namco og Bungie, som vil akseptere Sony, Microsoft og Nintendos krav.