En av grunnene til at få utviklere tør å vise frem spillene sine lang tid i forveien er at ting ofte endrer seg ganske mye i løpet av utviklingen. Dette blir nå CD Projekt Red et godt eksempel på.
For da studioet offentliggjorde det etterlengtede Cyberpunk 2077 sa de at planen var å blande førstepersonsperspektiv med tredjepersons, og at de håpet å gi oss muligheten til å velge mellom dem. Da de så viste oss gameplay fra spillet var dette utelukkende førstepersons utenom filmatiske sekvenser, noe de senere bekreftet skyldtes at planene om å la oss se vår egen karakter utenom når vi kjører og var i filmsekvenser hadde blitt kastet i vasken. I det siste har det gått rykter om at enda flere av sekvensene hvor vi kunne fått se karakteren vår har blitt skrinlagt, og i dag kan Marcin Momot bekrefte dette på Twitter:
"Achieving full immersion in an FPP game is extremely important and the decision made by the team to go 100% first person in @CyberpunkGame
is something that will benefit it greatly from gameplay and story-telling perspectives.
That said, players will still be able to see their characters in the inventory screen, during driving sequences, in mirrors and, very occasionally, in some of the cut-scenes."
Han sier altså at vi bare får se karakteren vår når vi kjører, ser i speil, er inne i menyene og i noen ytterst få filmatiske sekvenser. Dermed får du vurdere selv hvor mye tid du ønsker å bruke på å forme utseendet ditt i starten av spillet.