Diskusjonen om vanskelighetsgraden i spill har pågått i flere tiår, men har virkelig tatt seg opp den siste tiden. Derfor er det kanskje noen som frykter at de aldri vil kunne få se slutten på Death Stranding sin tydeligvis merkelige historie siden spillet er for vanskelig. Dette er tydeligvis ikke tilfellet.
Nå som Death Stranding nærmer seg ferdigutviklet og klart for lansering har nemlig stadig flere av utviklerne og de andre innvolverte fått lov til å prøve hele spillet. En av disse er Ayako Terashima, Hideo Kojimas personlige assistent. Hun la først ut følgende melding på Twitter:
"Finished DS test play. It took a month as I was playing while doing daily work since 8/6. As being a beginner I picked Very Easy Mode. According to my boss, this mode is for ppl who usually don't play game,movie fans or RPG fans. Normal or Hard Mode is for action game fans."
Deretter gikk Kojima-san selv litt mer detaljert til verks med følgende Twittermelding:
"Normally there's only Easy Mode, but we added Very Easy Mode for movie fans since we have real actors like Norman, Mads, Lea starred in. Even Yano-san who never completed the 1st stage of PAC-MAN, was able to complete the game on Very Easy Mode"
Det høres altså ut som om dette er et nytt eksempel på at PlayStation tilbyr en vanskelighetsgrad i spillene sine som så og si alle skal kunne klare å komme seg gjennom. Dermed trenger du ikke å frykte spesielt utfordrende kamper eller bare å bli drept av de merkelige skapningene fra den andre dimensjonen så altfor ofte. Så får vi se om de i kjent stil også tilbyr spesielt utfordrende vanskelighetsgrader for oss som er idioter og alltid skal testes til det ytterste.
Hvilken vanskelighetsgrad bruker du å gå for? Ingen slemme meldinger til andre i kommentarfeltet!