Norman Reedus er glad for at han lagde Death Stranding og ikke Silent Hills

Tekst: Silje Marie Ruud Slette
Publisert 2019-11-06

Før Death Stranding skulle Hideo Kojima egentlig lage Silent Hills, som ble avslørt via det fantastiske P.T., men det endte med å bli avlyst da Hideo Kojima og Konami gikk hver sin vei. Det rangerer stadig på mange lister på tvers av internettet over de avlyste spillene folk er mest skuffede over å gå glipp av, men Norman Reedus er faktisk glad for at de endte med å lage Death Stranding i stedet.

I et intervju med Hollywood Reporter sier Reedus at selv om han var spent på Silent Hills i starten, så endte det med å bli til noe bedre.

"Silent Hills had the backstory and people knew that game, knew what it was about and what it would look like. When that went away, I was bummed, but when Hideo described what we were doing next, I completely forgot about it. I was like, thank God that didn't work, because this is way better."

"I like the fact that Silent Hills didn't happen, to be honest, because I've gotten such a peek into the way he works and the way he thinks, and I'm completely blown away by this guy."

Det vites enda ikke om Reedus og Kojima skal samarbeide igjen.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake