Kojima Productions har fått stadig mer oppmerksomhet etter hvert som markedsføringen av Death Stranding har tatt seg opp og spillet ble lansert på fredag. Ikke at de trengte så mye mer, for sjefen selv, Hideo Kojima, har alltid visst hvordan man får oppmerksomhet, noe han nå har fått et synlig bevis på.
Denne helgen fikk Kojima-san nemlig sitt synlige bevis på at han er den spillskaperen med flest følgere på Twitter og Instagram fra den japanske Guinness World Records. Da diplomene ble delt ut hadde han 2,813,385 følgere på Twitter og 888,539 følgere på Instagram. Til sammenligning har Tim Schafer litt over 1,1 million følgere på Twitter, God of War-skaperen Cory Barlog litt over 156 tusen følgere, Bioshock-skaperen Ken Levine har nesten 830 tusen følgere og The Coalition-sjefen Rod Fergusson omtrent 161 tusen følgere. Slettes ikke verst for en kar som stort sett retweeter meldinger om Death Stranding, bilder av den der styrkedrikken sin og sammenkomster med kjendiser i disse dager.