Obsidian Entertainment opplever stor suksess i disse dager etter lanseringen av The Outer Worlds, noe som er godt å se siden Pillars of Eternity 2: Deadfire ikke har solgt like bra som anmeldelsene vel skulle tilsi. Derfor er det ikke rart at en fan har spurt studiots "design director" ,Josh Sawyer, om fremtiden til Pillars of Eternity på Tumblr. Svaret vedkommende fikk var ikke akkurat ekstremt klargjørende, men én ting er i alle fall klart: Om vi skal få et tredje spill vil det mest sannsynlig være ganske annerledes enn forgjengeren:
"That is not something that I get to decide, but I do think that the relatively low sales of Deadfire mean that if we consider making another Pillars game in this style, we're going to have to re-examine the entire format of the game"
Akkurat hvordan de eventuelt skal endre det vet han dog ikke enda siden de ikke er helt sikre på hvorfor spillet mislyktes salgsmessig.
"I'm sure some of the people reading this think they know precisely why Deadfire sold worse than Pillars 1. I don't have that confidence, which is one of several reasons why I am leery about trying to direct a sequel. I couldn't give our (Obsidian's) audience the game that they wanted and without understanding where I went wrong, I would be guessing at what the problems are and how to remedy them."
Derfor kan jo du kanskje hjelpe? Hva mener du må forbedres eller endres i et eventuelt Pillars of Eternity 3?