Activision-sjef ser for seg at firmaet har en milliard kunder om fem år

Tekst: Silje Marie Ruud Slette
Publisert 2019-11-22

Activision CEO Bobby Kotick er kanskje en av bransjens mest kontroversielle figurer. Han sitter dog tungt på Activision-tronen, og han har også aggressive planer om ekspandering. Faktisk har han ingen problemer med å se for seg at Activision har over en milliard kunder innen fem år.

Under CNBC Evolve Los Angeles-messen snakket Activisions CEO om deres fremtidsmuligheter, og her kom han med sitt estimat med antall kunder i hele verden.

"Today we have roughly 350 million customers in 190 countries, there is not a good reason why that number shouldn't be a billion in the next five years. It starts with more frequent release of content, taking franchises that we have and growing them onto new platforms. And this is probably the single biggest change in the business in almost 30 years that I can recall, which is that up until very recently, five years ago, to play games you had to spend $300 for a PlayStation or an Xbox or $1,000 for a personal computer. And when games became available on phones, the market exploded and the audience size went from a few hundred million to billions of potential consumers."

Det virker som at den primære måten Activision vil prøve å nå dette på er ved å utgi mer innhold. Hva ønsker du å se fra dem?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake