Dette er muligens spesifikasjonene på de nye Xbox-konsollene

Tekst: Silje Marie Ruud Slette
Publisert 2019-12-10

Microsoft har vært ganske åpne om hvilken identitet den kommende Scarlett-konsollen kommer til å ha. Bakoverkompatibilitet blir et fokus, de vil ha den kraftigste konsollen de noensinne har laget, men den skal samtidig fungere sammen med tidligere Xbox-utstyr. Og nei, VR er ikke et av deres fokuspunkter.

Men selv om vi godt kjenner til de bredere målene for konsollen, så vet vi enda ikke mye om hva som faktisk er inne i den, men en ny rapport kaster mer lys over komponentene, og hva de tilsammen skal kunne gjøre.

I en stor rapport hos Windows Central påstår de å ha snakket med flere kilder med kjennskap til utviklingen av konsollen. I følge dem sikter Anaconda, den mer tradisjonelle av de to maskinene, etter 12 teraflops sammenliknet med Xbox One X' 6 teraflops. Lockhart vil ligge på rundt 4 teraflops, men sikter også primært på streaming via xCloud, og den selges også til en billigere pris.

Det skjer igjennom en CPU på åtte kjerner på 3.5GHz, og selv om det legger seg tett på One X, så er det en langt bedre cache takket være en ny arkitektur. Dessuten har den 16GB RAM, hvorav minst 13 er reservert til spill. Til sist benytter den, som kjent, en ny type SSD-harddisk, som sikrer kortere lastetider, og raskere renderinger.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake