Utviklerne av Stadia-eksklusiv sier at å utvikle til plattformen ikke er lett

Tekst: Silje Marie Ruud Slette
Publisert 2019-12-11

Det er alltid vanskelig å utvikle til en ny plattform, men er det spesielt vanskelig kan det være med på å skade støtten til plattformen, dersom utviklerne avgjør at det ikke er verdt omkostningene å bringe deres spill til den gjeldende plattformen.

Google har tidligere slått fast at det å utvikle til Stadia er lett, men det er ikke den oppfattelsen som Tequila Works har, som har laget plattformens eneste eksklusive spill inntil videre, Gylt.

I et intervju med Gamereactor ved Fun & Serious-messen i Spania forteller CEO Raúl Rubio følgende:

"Basically, developing a very solid pipeline, ensuring that all of the game was 60fps and had the required resolution was a huge challenge. In our case, being a single-player narrative-driven adventure helped a lot. I can tell you, it's not easy."

Stadia ser dog ut til å få støtte fra mange store utviklere og utgivere inntil videre.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake