Ghost of Tsushimas store verden har ingen "waypoints"

Tekst: Silje Marie Ruud Slette
Publisert 2019-12-17

Ghost of Tsushima ble endelig vist frem på The Game Awards nylig, og ikke bare det, det ser også ut til at Sucker Punch nå er klare for å fortelle oss litt mer om det spillet de har jobbet på så lenge.

En ting som man er vant til i spill med åpne verdener er såkalte "waypoints", altså markører som viser deg hvor du kan gå for å finne innhold å gjennomføre, som en fiendes base, en grotte å utforske eller et samleobjekt å finne. Disse er det ingen av i Ghost of Tsushima.

Dette har VG247 funnet ut nylig, og det ble avslørt av Art Director jason Connell.

"We really want you to have that choice of 'Hey, that cool bamboo forest over there, I really wanna check it out. I wanna head in that direction and see what it is.' There's no waypoint. There's nothing that says 'Go here and look at this bamboo forest,.'"

"Hopefully, we're presenting something that's beautiful and exotic - that's different than the current place that you might be in - and that will come at a world choice. That's your adventure choice."

Hva synes du om denne designbeslutningen?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake