Norske FunCom har sjarmert amerikanerne med adventure spillet "The Longest Journey". I tillegg til å ha mottatt en rekke utmerkelser, ligger det høyt oppe på salgslistene.
Ett år etter at spillet ble sluppet her hjemme, fikk amerikanerne sjangsen til å sjekke ut dette adventure spillet. Dette har slett ikke gått upåaktet hen. "The Longest Journey" har plassert seg blandt 10 på topp listene hos flere av de største kjedene som selger spill i USA.
"Det er svært hyggelig at vi har fått et lite gjennombrudd i USA," sier
markedssjef Tomas Schreiner. "The Longest Journey ble sluppet på det
amerikanske markedet rett før jul, og vi var svært spente på hvordan det
skulle bli mottatt. Med nærmere 200.000 solgte spill på verdensbasis kan vi
nå konstatere at spillet har blitt en suksess."
Med slike salgstall har FunCom tjent inn sin investering på rundt 20 millioner norske kroner. Spillet har mottatt en rekke utmerkelser fra flere store spill magasiner. Her følger noen eksempler:
Editor's Choice, 4,5/5, Computer Gaming World
Editor's Choice, 4,5/5, Computer Games Magazine
Editor's Choice, 90% PC Gamer Magazine
Beste spill 2000, 9 plass, Amazon.com
Beste eventyrspill 2000, 93% Gamespot.com
Beste eventyrspill 2000, 92% Gamespy.com
Les pressemeldingen.
Eller besøk spillets hjemmeside for mer informasjon om spillet.