Konamis technotryllekunstner Hideo Kojima fortalte i et interview forleden om Metal Gear Solid 2, ett av de mest etterlengtede spillene til Playstation 2.
I intervjuet fortalte han blant annet om beslutningen om å lage en fortsettelse av Metal Gear Solid, en beslutning som ble truffet på grunn av all den positive feedbacken og de forslagene som fans av det første spillet (som faktisk var det tredje spillet i Metal Gear serien) hadde sendt inn.
Snakken kom blant annet også inn på den spillbare demoen, man forhåpentlig snart kan få fingrene i her hjemme. Demoen inneholder cirka en times spill og representerer omkring 5% av det endelige spillet, som inneholder omkring 15 timers gameplay i følge Hideo Kojima.
Men på tross av de få (intense) timene, som er i spillet, lover Kojima at spillet har masse replay-verdi i seg. For det første gir de forskjellige vanskelighetsgradene masse utfordring og for det andre har MGS2 noen nye og spennede features, som gjør at spillet er en god del mer interessant. Blant annet er det nå mulighet for å gjemme vaktenes lik og skjule seg i den tette tåken - MGS2 etterlader en klar forventning til den audiovisuelle siden av spillet på Playstation 2. Snadder!
Kilde: PS2Web