World Eater - RTS fra ny svensk utvikler

Svenske spillutviklere synes for tiden å vokse på trær. Nå handler det om firmaet Gatorhole, som har sluppet opplysninger om deres MMORTS kalt World Eater.
Tekst: Nicklas Mether
Publisert 2001-01-23

Svenske spillutviklere synes for tiden å vokse på trær, sikkert inspirert av den umåtelige suksessen som har preget de første utgivelsene fra Digital Illusions och Massive Entertainment. Nå handler det om firmaet Gatorhole, som nettopp har bekreftet tittelen på deres nye spill: World Eater...

World Eater handler om å spise verdener. Skal vi bare ta det fra begynnelsen, er spillet et MMORTS (massively multiplayer online Real-time strategy) spill, som utspiller seg i rommet. Som i de vanlige RTS spillene handler det i World Eater om å samle ressurser, men det som skiller dette svenske spillet fra mengden er, at du godt kan dominere spillet med bare en enhet!

World Eater bygger nemlig på prinsippet: "Størst, best og flottest". Altså, den enheten som er størst kommer til å mose de mindre. En dobbelt så stor enhet er minst dobbelt så bra. Når en enhet har blitt passe stor og nasty, oppnår den rangen 'World Eater' - og så er det nemlig tid til å ete planeter! Det er egentlig veldig simpelt: først angriper man planeten med fiendens koloni, for deretter å ete rubb og stubb, og vokse seg enda større.

Vil du vite mer om World Eater, så sjekk Gatorhole's side om spillet.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake