Logitechs nyeste mus, iFeel Mouseman, på markedet benytter seg av en force feedback teknologi kalt iFeel. Nå tar Peter Molyneux skrittet for spillverdenen, og gjør plass til teknologien i sitt kommende mesterverk, Black & White.
2 oppfinnere møtes
At Black & White blir et oppfinnsomt spill, er du vel neppe i tvil om hvis du har lest vår preview av B&W. Derfor kommer det nesten som en selvfølge for oss, at nettopp Peter Molyneux, hjernen bak spillet, har valgt å bruke Immersions teknikker for gjengivelse av bevegelser i spill, også kalt Force Feedback. Immersion leverer chips til de fleste force feedback produkter i dag, som joysticks og ratt - og nå også i Logitechs nyeste mus.
Deilig bløøøøt!
Eiere av en Logitech iFeel mus vil med Black & White som det første PC spillet kunne merke for eksempel teksturen i pelsen på deres kjeledyr i spillet, gjennom små vibrasjoner. Eller hva med en skikkelig shaker, når du fyrer av en Lighting Bolt? Eller stikker hånden i sjøen, for å kjenne de små gullfiskene nippe på handa di.
iFeel teknikken ble opprindelig utviklet av Immersion og Logitech til utvidelse av den normale desktop opplevelsen, men i Black & White kommer teknikken virkelig til sin rett: et spill, hvor du styrer en hånd, som nå altså også kan føle hva den gjør. Genialt!
Vi venter spent på hva Molyneux finner på neste gang! Gi' os Black & White og en bunke iFeel mus NÅÅÅÅ!