Soul Reaver 2 bilder på PS2

Legacy of Kain: Soul Reaver 2 kommer ut rundt mars måned på DC og PS2. I dag viser vi litt blått kjøtt fra PS2 versjonen, og forteller litt om det kommende spillet.
Tekst: Kristian West
Publisert 2001-01-31

Legacy of Kain: Soul Reaver 2 kommer ut rundt mars måned på DC og PS2. I dag viser vi litt blått kjøtt fra PS2 versjonen, og forteller litt om det kommende spillet.

Legacy of Kain: Soul Reaver 2 er det 3. spillet i serien fra den Eidos-eide utvikleren Crystal Dynamics, som har base i USA. Spillet forteller videre på historien om hovedpersonen Raziels evige jakt på Kain. Raziel må reise tilbake i tid og stå ansikt til grymt ansikt med Nosgoths utall med merkverdige raser, som vampyrer, onde prester og djevletilbedere, som alle vil ham mer eller mindre vondt.

Men heldigvis kan han fortsatt skifte mellom en eksitens på det materielle og det spektrale plan. Og til hjelp i sin kamp er han fra forrige spill utstyrt med The Soul Reaver, et sverd, som ved hver level i SR2 vil få nye, magiske egenskaper. Spillet bygger fortsatt kraftig på løsningen av diverse puzzles, og vil også innebære møtet med nye områder som byer, sumper og skoger. Amy Hennings, som er regissør på SR2, uttaler i en pressemelding:

"With the Soul Reaver series, our highest goal has always been to provide a compelling story and seamless gameplay set within a visually stunning interactive environment. For Soul Reaver 2, weære exploiting the power of the PS2 hardware to offer an unprecedented level of realism and fluidity. The increased horsepower enables us to create a truly immersive, near-cinematic experience while still providing a completely real-time, fully interactive game world"

Utover dette vil ikke SR2 ha noen loadetider, når spillet først er i gang, fordi det brukes en 'streaming technology', som hele tiden loader data på forhånd, mens man spiller. Spillet vil kjøre med en konstant framerate på 60 fps, og PS2 versjonen vil være 5-6 ganger så detaljert hva angår polygoner - f.eks. vil Raziel på PS2 bestå av hele 3000 polygoner, motsatt stakkars 500 på Playstation versjonen fra 1999. Knöedlich!

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake