Software pirater jages for 1 million pr. spill

Hva skjer der når 12 store spillfirmaer går sammen i jakten på de slemme software piratene? Ja, enten ler de, eller så skjelver de i buksene - prisen å betale er 1 million kroner pr. spill, de har kopiert!
Tekst: Kristian West
Publisert 2001-02-15

Hva skjer der når 12 store spillfirmaer går sammen i jakten på de slemme software piratene? Ja, enten ler de, eller så skjelver de i buksene - prisen å betale er 1 million kroner pr. spill, de har kopiert!

De store gutta, som ikke gidder å leke mer, er ingen mindre enn , Capcom, Eidos, Electronic Arts, Havas Interactive, LucasArts, Interplay, Microsoft, Midway, Nintendo og 3DO. De utgjør tilsammen foreningen Digital Software Association (IDSA). De har stått modell for adskillige software piraters gjøren og laden, men nå er det slutt. Hammeren vil snart falle over 4 piraters websites, som her skal forbli unavngitte, men som ikke desto mindre risikerer bøter på hva som i norsk mynt tilsvarer 1 million kroner pr. spill, de har latt sive ut på det svarte markedet.

IDSA means business, og har nå lagt an sak i beste Amerikaner-stil mot de 4 involverte partene, og skulle saken ende i deres favør, får piratene ett problem, som ikke bare kan skyves til side med den klassiske setningen, "kan jeg skylde?"...

Et raskt regnestykke til skrekk og advarsel:

Prisen for å være pirat:
1 spill= 1 million kroner
10 spill= 10 millioner kroner
666 spill= En gratis hockey-sleik og en Heavy Metal CD?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake