E3: Max Payne!

God Games viser frem Max Payne, og vår utsendte reporter faller i svime - ikke bare over spillets detaljer, men også over Playboys Miss January.
Tekst: Henrik Hansen
Publisert 2001-05-19

Ahhhhà Promised Lot - God Gamesæ faste tilholdssted på E3 messen, og igjen i år bys det på Playboy-modeller, gratis sprut, øl, brus, mat og levende musikk. Og så naturligvis også en lettpåkledd jente eller to, som svinger seg fra et par stolper på scenen.

Igjen i år er det også mulighet for å kikke på Max Payne, og siden vi jo sitter og gnir våre fettete håndflater mot hverandre i håp om å få spille dette spillet, gikk vi over mot Max Payne-traileren.

Etter 14 minutter i selskab med Playboys Miss January, hvor det meste av tiden gikk med på å studere hennes strategisk plasserte navneskilt, ble det endelig traileren åpnet, og jeg kunne bevege meg inn i det allerhelligste.

Etter den vanlige Godaw do-rutine, startet Remedy-guttene opp spillet, og vi ble begavet med starten, hvor Max kommer hjem fra jobb, for å finne hans kone myrdet i soverommet. Det er også et par grymme fyrer i huset, men de er heldigvis ikke tøffere, enn at de kan nedlegges med et velplassert skudd i pannen.

Spillet inneholder en rekke manøvrer, som for eksempel et hopp til siden, mens man skyter som f**n på skurkene. Det hele foregår i det såkalte Bullet Time, som er et annet ord for slowmotion. Fordelen ved Bullet Time (utover at det ser kanon ut) er at du kan reagere hurtigere, og du kan tjene opp Bullet Time gjennom spillet og bruke det, når du har lyst.

Det også masse øyesnadder, når du skyter på de forskjellige overflatene. Lar du Uzien ta en vandretur over en mur, dør og til slutt snøen, vil du oppleve stykker av mursten, som faller ned på bakken, metalldøren slår gnister og snøen blir blåst opp i luften.
Det er så mange vanvittige detaljer i spillet, at jeg kunne sitte og skrive om dem hele natten, men det kan jeg ikke, så du må vente til vi kommer hjem igjen.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake