På et tidspunkt var det slett ikke meningen at Return to Castle Wolfenstein skulle ha multiplayer, hvilket heldigvis ser helt anderledes ut nå. Vil du vite mer?
Det blir Nerve Software, som kommer til å stå for multiplayerdelen i Return to Castle Wolfenstein, og arbeidet med denne delen startet den 1. juni. I et intervju med IGN ble de fleste av detaljene rundt multiplayerdelen avslørt, og vi kan selvfølgelig ikke motstå fristelsen til å dele det med dere!
Fokus på missioner
Selvfølgelig vil det være de vanlige Deathmatch og Capture the Flag-alternativene, men Nerve fokuserer på de missionsbaserte banene for å gi en mye mer unik opplevelse. Spillerene blir delt opp i to lag akkurat som i Counter-Strike.
Som et eksempel på oppgaverne nevnes angrepet på Omaha Beach, hvor man skal storme stranden og komme seg opp til bunkerene på bakken, for deretter å stjele de hemmelige dokumentene og få dem til hovedkvarteret.
Banene vil fungere best for 2-2 og 4-4 spillere, men kapasitet for opp til 32-32 er støttet.
Forskjellige klasser
Multiplayer vil som Team Fortress inneholde fire forskjellige klasser; En Soldier som kan bære alle tenkelige våpen, en Medic som kan heale sine medspillere, en Engineer som er ekspert på sprengstoffer og til sist en Lieutenant, som har overblikk og kan tilkalle air strikes!
Våpnene
De fleste av multiplayerdelens våpen blir hentet direkte fra singleplayerdelen. Blant annet finnes det ikke medics i det vanlige spillet, så der kan vi forvente oss helt nye ting.
Modifikasjoner
De fleste utviklere har innsett, at modifikasjoner kan øke livslengden på spillene deres betydelig, og selv om det ikke følger med noen editors fra starten av, så vil mulighetene være der. Både kildekoden og en leveleditor kommer til å slippes, så det er grunnlag for et mod-community.
Multiplayerdelen i Return to Castle Wolfenstein ser ut til å ha minst like mye å by på som singleplayerdelen.