Når Microsoft’s Xbox lanseres i morgen, så blir det med et PR-stunt, som betyr at ivrige tv-seere, kan slå på TV'en og se de siste spillene i all sin prakt på Microsoft-kanalen.
Microsoft har nemlig inngått en leieavtale med Viasat/MTG, hvilket betyr at selskapet råder over TV-kanalen i fire uker - åtte timer daglig. Her vil det bli vist klipp fra de mange spillene, en nærmere kikk på konsollen osv. Det sendes daglig fra 15.00 til 23.00.
" - Vi gir forbrukerne mulighet til å se spillet, før de kjøper det, så de velger Xbox frem for Sonys spillkonsoll, PS2. Det tilsvarer en smaksprøve på en ny pølse på supermarkedet", forklarer Microsoft Danmarks marketingsdirektør, René Crone, til Børsen.
Ut over de mange klippene fra spill, er det også adgang til all tenkelig info om konsollen og spillene - noe som kan brukes ved enkle trykk på fjernkontrollen. Det er bare den delen av den nordiske befolkningen som har adgang en digital parabol, som vil kunne benytte kanalen.
Kilde: Børsen