Sonys PS2 trailer inntar de norske skibakkene

Egmont og Sony har sendt ut en pressemelding som forteller at deres 45 tonn tunge PS2 trailer er i landet og snart vil innta Hemsedal.
Tekst: Jon Andreas Bjerk
Publisert 2002-04-25

Egmont og Sony har sendt ut en pressemelding som forteller at deres 45 tonn tunge PS2 trailer er i landet og snart vil innta Hemsedal.

PS2 traileren er i prinsippet en rullende arcade-hall, hvor arcademaskinene er byttet ut med Playstation 2 maskiner. Det er ikke bare utenpå den ser fet ut, men har også et fett design inne. Nedenfor har vi et par bilder av vidunderet og selvfølgelig et utdrag fra pressemeldingen:

Siste helg i april får Hemsedal besøk av en 19 meter lang, fire meter høy og 45 tonn tung spillmaskin, i form av en enorm, spesialinnredet trailer. Innenfor dørene befinner det seg blant annet et stort antall PlayStation2-maskiner, som skal få skigjestene til å glemme slalombakkene for en stund. PlayStation inntar Hemsedal i forbindelse med sesongavslutningen, men traileren blir også å se på flere andre festivaler i sommer.

Sony PlayStations trailer har plass til 20 spillende gjester om gangen. Målet er å gi den totale spillopplevelsen, sittende i komfortable stoler, foran plasmaskjermer. Skjermene gjør at grafikken kommer spesielt godt frem. Utover sommeren skal traileren besøke de største sport- og musikkarrangementene i Norden som "The Third Place Tour". Fire personer sørger for vedlikehold av traileren og service for de om lag 50.000 PlayStation-fans man forventer vil besøke traileren i løpet av turneen.

Første stopp er Hemsedal, hvor man regner med at mer enn 2.000 personer vil besøke traileren i løpet av 1. mai-helgen. Traileren skal stå parkert i Hemsedal sentrum fra fredag 26. april til søndag 28. april 2002. På lørdagen skal det avholdes en stor konkurranse i det nye kampsportsspillet Virtua Fighter 4. Premien er selvfølgelig en PlayStation2.

PlayStation-traileren er inspirert av PlayStation2s nye
brandingkonsept "The Third Place". "The Third Place" er en mental destinasjon, hvor du kan bryte grenser, definere dine egne regler og få opplevelser utover det normale.

- Folk som besøker traileren skal få en følelse av å tre inn i en tredje dimensjon, vekk fra jobb og hjem, hvor fantasien får løpe fritt via spillopplevelsene som PlayStation2 åpner for, sier marketing koordinator John Giæver, hos Egmont Interactive.

PlayStation-trailerens besøk i Hemsedal er starten på en lang turné i Norden. Bortsett fra en kort avstikker til Champions League-finalen i Glasgow i midten av mai, vil traileren blant annet kunne oppleves på Quart-festivalen og på Norway Cup. I tillegg vil den besøke Hultsfreds Festivalen i Sverige, Roskilde-festivalen, Grøn Koncert, World Rally Championship i Finland og Swedish Skate Series. Turneen avsluttes i september med Swedish Touring Car Championship i Mantorp. På nettet kan du løpende følge med i aktivitetene via
www.thethirdplacetour.com

Program i Hemsedal: Fredag: Kl. 15-19 foran Hemsedal Café (åpent for alle).
Lørdag: Kl. 11-14 foran Hemsedal Café (åpent for alle). Kl. 17-20 i bakgården bak Hemsedal Café (kun for voksne). Storskjermskonkurranse i Virtua Fighter 4, med en PS2 som 1. premie.
Søndag: 12-15 foran Hemsedal Café (åpent for alle).

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake