Det japanske konsollmagasinet Dengeki, har hatt et intervju med selveste Shinji Mikami om Capcom’s kommende Resident Evil 0, et spill som opprindelig var planlagt til N64. I intervjuet forteller han mye om den kommende stortittelen.
I intervjuet blir Shinji Mikami bl.a. spurt om, hvorfor spillet ble stoppet på N64 og deretter satt til utgivelse på GameCube, og han svarte følgende:
"It was becoming impossible to fit everything on a cartridge. [laughs..] We consulted Nintendo frequently, but we decided any ideas to fit the game on cartridge format wouldn’t be economically viable. The GameCube was announced shortly thereafter, and then we decided to resume development."
Han ble også spurgt om hvor langt spillet er i utviklingen, og til det svarte Mikami-san følgende:
"Having already finished the remake of Biohazard 1 for the GameCube, we used much of that process as a foundation for designing backgrounds and character motion in Biohazard 0. It’s a time consuming process, but overall development is progressing well - Most of our knowledge of the GameCube is based on the remake of Biohazard 1, so some elements in Biohazard 0 are similar. The characters and backgrounds such as the train are different, but the motion is similar at times."
GameReactor får forhåpentlig sjangsen til å se nærmere på spillet ved E3 messen i år i Los Angeles.