Nye monstrositeter fra The Thing

Mange vil huske filmen The Thing, fra 80-tallet med gru og/eller glede. Det var uten tvil en av tiårets beste produksjoner innen genren og nå plukkes tråden opp igjen og oppfølgeren er interaktiv.
Tekst: Jon Andreas Bjerk
Publisert 2002-05-21

Mange vil huske filmen The Thing, fra 80-tallet med gru og/eller glede. Det var uten tvil en av tiårets beste produksjoner innen genren og nå plukkes tråden opp igjen og oppfølgeren er interaktiv.

Ja det er selvfølgelig Xbox spillet The Thing, vi snakker om. Som sagt plukkes tråden opp da en rednings-team endelig ankommer Arktis og den blodstenkte basen. Her følger de siste screenshotta og litt info for den som er hypp på det. The Thing slippes til Xbox i løpet av høsten 2002.

After the enigmatic deaths of an American scientific expedition in the uncharted and frozen wastelands of the Antarctic, a military rescue team is sent in to investigate. Within these inhospitable surroundings the team encounters a strange shape-shifting alien life-form that assumes the appearance of people that it kills.

The game brings fear and suspense to unimaginable levels, with a compelling plot and unique gameplay elements based upon action, evasion, trust and fear. Forget everything you ever learned about obliterating alien species with a simple barrage of violent ammunition - this monster is difficult to see, hard to kill, and seemingly impossible to evade.

Features
- Taking place shortly after the events seen in the 1982 film - The Thing takes us back to the Antarctic base and familiar locales from the film for a terrifying, new chapter of isolation and paranoia.

- New trust/fear interface adds a different dimension to the genre - How you influence non-player characters (NPCs) psychological state determines whether or not these characters will cooperate with you.

- Amazing lighting, weather and particle effects complemented by subtle sound cues and scripted events create a new level of suspense and terror.

- Puzzle-solving can be accomplished by a multitude of scenarios - there is never just one way to accomplish an objective.

- Varied pace of gameplay throughout the game blending action, puzzles, horror and human interaction.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake